Blog Banner
「爹娘,孩兒喜歡Mia教」──「我要瞓街」
19-Dec-2018

 

「爹娘,孩兒喜歡Mia教」──「我要瞓街」

 

有位中六學生在Snapchat向我訴心聲:「Mia,你有冇睇《100毛》啲片?東方昇最近有條片訪問咗個瞓街嘅男人,佢好自由自在,唔使返工,鍾意去邊就去邊。其實我都覺得瞓街係冇所謂,仲可以成日搬,幾爽!我都唔想考DSE呀,好大壓力。我都想無憂無慮呀。」

 

我都有睇過瞓街條片,睇落個男人的確生活得幾開心。不用返工,每日就做自己喜歡做的事。雖然身無分文,但又不愁起居飲食。每日去不同的餐廳食其他人食剩的食物,麥當勞係佢最愛去的。佢亦愛去圖書館,睇書打發時間。至於瞓覺嘅地方,佢找到銅鑼灣一處連「山竹」都影響唔到嘅安靜地。佢不怕睡覺時被人襲擊嗎?佢好聰明,長期放一隻毛公仔喺身體,讓人覺得他是有精神病的,就安全好多。片中他說自己沒有女朋友,沒有親人,每日背著幾個背包周圍走。

 

同學,first of allMia實在沒資格去左右你嘅人生,因每人都有權去選擇自己的人生應怎樣過。我說的,只是給你提供多一個思考的角度。凡事「有得必有失」,重點是對於你來說,「失去了的」你是否輸得起?會否令你抱憾終身?如果「得到的」帶給你的滿足感能完全補償到你「失去的」,你便去做,我完全贊成!

 

等我自己都想一想先,假如我選擇瞓街……

 

「得到的」:每日24小時都是屬於我的,而不是屬於我老闆的,再也不是工作的奴隸。我可以去圖書館,因為我實在太鍾意睇書,我相信公共圖書館的藏書庫應該夠我睇一世,加上該處冬暖夏涼,逗留在圖書館內實在舒適。我可以去沙灘散步,因為我鍾意聽海浪聲,順便去公廁沖埋涼。我可以去行山,因為我鍾意聞花草香味,順便摘安全嘅野果食。我可以在公園義教英文,因為我鍾意同人分享我知道的,順便跳下廣場舞舒筋活骼。

 

「失去的」:我想去日本/澳洲旅行,點算?冇得去。我男友/老公會否接受我瞓街?會唔會一齊陪我瞓街?可能要分手。我阿爸阿媽阿哥細佬會點睇我呢?可能要斷六親。我啲朋友會唔會繼續同我玩呢?起碼睇戲/K/打牌呢啲要洗錢嘅活動一定冇我份。

 

即是我要瞓街,必先要承受到以上「失去的」。Sorry,我做唔到!我寧願返工賺錢換取我不想失去的。但正如我所講,「有得必有失」,過度工作又會帶來另一些「失去的」:健康及自由。所以,我選擇取一個平衡!我不求大富大貴,因超多的財富多來自超多的辛勞或出賣人格的愧疚。我寧願每日自在生活。金錢,夠每日起居生活就夠了。我亦不求每日無所事事百無聊賴,因當人生再沒有目標寄託,易患抑鬱症的。現在的我,工作與受入生之間得一個超好的平衡,是我最感恩的希望學你有一日都與我一樣到個平衡,令日的你都活得快樂